באנשים מעל גיל 60 קיים קשר בין תרופות כנגד יתר לחץ דם ודלקות עור אקזמטוטית

במאמר שפורסם בביטאון האגודה האמריקאית לרפואה ממאי 2024, בחוברת העוסקת בבעיות עור, דיווחו המחברים מאוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו על הקשר בין תרופות כנגד יתר לחץ דם ועליה בשכיחות בדלקות עור אקזמטוטיות אצל החולים שנבדקו. נבדקו חולים מעל גיל 60 עם דלקת עור אקזמטוטית וללא דלקת זו, ובדקו את הקשר לתרופות כנגד יתר לחץ דם.

המחברים מצאו ששכיחות דלקת עור אקזמטוטית היה 6.7% בין 1,561,358 מטופלים מבוגרים מעל גיל 60, אשר היו במעקב ממוצע של שש שנים. שכיחות דלקת העור האקזמטוטית הייתה גבוהה בין המטופלים שקבלו תרופות כנגד לחץ דם בהשוואה למבוגרים שלא טופלו בתרופות כנגד יתר לחץ דם (12 מטופלים לעומת 9 מטופלים על 1000 חולים בשנה של מעקב). המשתתפים שקבלו כל סוג של תרופה כנגד לחץ דם, הדגימו עליה משמעותית בסיכון לפתח דלקת עור אקזמטוטית. כאשר בדקו לאיזה קבוצות תרופות כנגד יתר לחץ דם אנו עוסקים, נמצא שהקבוצה הדומיננטית ביותר הייתה קבוצת התרופות המשתנות וכן חוסמי תעלות סידן, בעוד שהקבוצות של מעכבי האנזים אנגיוטנסין וכן חוסמי בטא, האפקט היה קטן.

המחברים ממליצים על מחקר נוסף להבנת המנגנון הקושר בין תרופות כנגד יתר לחץ דם ודלקת עור אקזמטוטית, אך ממליצים כי בינתיים חשוב שהרופאים המטפלים ידריכו את המטופלים המבוגרים הסובלים מדלקת העור על האפשרות ליטול תרופות מקבוצות שונות כנגד יתר לחץ דם.

באנשים מעל גיל 60 קיים קשר בין תרופות כנגד יתר לחץ דם ודלקות עור אקזמטוטית